Glad sommar önskar Vänsterpartiet Bromma!

Till alla medlemmar i Vänsterpartiet Bromma

Den 13 maj hade föreningen Öppet Hus i Tempuslokalen i Åkeshov som nu har blivit vår vanliga mötesplats där det mesta funkar. Nackdelen är att norra delarna, Johannesfred och Mariehäll får en omstigning på vägen, men å andra sidan får Blackeberg ganska nära. Vi har många väljare där och det ligger farligt nära Vällingby… Bromma är p.g.a. av den stora flygplatsen en splittrad stadsdel.

Mötet gav många kontakter och idéer och vi är glada att så många kom.

I höst ska vi samarbeta med Hässelby-Vällingbyföreningen om en träff med Jonas Sjöstedt och ett lika viktigt föreningsmöte om vad vi i Vänsterpartiet menar – och vill – med feminismen.

Under sommaren finns ju Almedalsveckan för den som vill ha mycket politik på en gång. Här får man kontakta partiet för mer information.

Till Vänsterdagarna i Malmö i oktober skickar Brommaföreningen två personer, för nu ska bl.a. valen börja förberedas lite, EU-valet i juni och de nationella valen i september 2014.

I januari blir det partikongress.

Det var lite kalendarium och nu hoppas vi i styrelsen att alla medlemmar får en riktigt skön sommar med god läsning i hängmattan, t.ex. Alakoski eller Lundberg.

Camilla  Erik  Kajsa-Stina  Katrin  Hakon  Elisabeth